ニコロ・チェスキ・ベリーニによりデザインされるブランド、ポエム・ボヘミアン。

青春時代より彼は折衷的な性格を持ち始め、それは変化に富んだ社会生活と、長く、深い価値観の交換のなかで形成されていった。
彼の快楽主義的な性格と彼の周りにある現実に対する生まれながらの繊細さから彼は美術を学び、ポップアート、ボヘミアンの生き方、そして60年代、70年代に起こったすべての文化的芸術運動へのマニアックなまでの研究へと発展していく。
彼は特にファッションと音楽、アートフィルムの関係性、そして反抗の時代にセンセーショナルに生まれたような浪漫的でエキセントリックなルックに魅了された。
それはヒッピーカルチャーの数々の著名な人物や知識人との出会いや友情によって培われ、彼のライフスタイルに最も影響を与え、芸術に対する興味の震源地となる。

チェスキ・ベリーニは 現代のボヘミアンである。
人生の喜び、従来のものの革新、そして何よりも、芸術、歴史、文学を愛している。
彼の興味はヒンドゥー教の哲学、ヨガや瞑想にまで含まれ、長年にわたって彼の人生のスタイルに決定的な影響力を持っている。
彼の芸術的なアイデアや最終的に形となったファッションへのビジョンはこの背景が基になっている。

美術学校にてファッションの学科を修了した彼は、レザーを扱うデザインスタジオでキャリアをスタートする。そこで彼は様々なデザイナーに協力し、様々な生産技術を学び、素材や加工、フィニッシングに関する深い知識を獲得する。
その後、彼はフィレンツェにある歴史のあるテイラーを知るに至り、近い関係性の中で
共に仕事をすることになる。楽しむことを忘れない彼の生まれながらの性格が彼自身の特徴的なスタイルを徐々に形作っていく。
2005年に彼は自身のファーストコレクションをパリで発表し、非常に高い評価を得ることとなり、70もの世界のハイエンドな店舗のウィンドウに並ぶこととなる。
いくつかのシーズンを経て彼は今までになかったイメージ、彼自身のアイデンティティーを創り出す。 それは ”フリーク & シック” (稀代のシック)と呼ばれる。
粗野で退廃的なムードを好む彼のスタジオは18世紀から近代までのオブジェや楽器の博物館のようになった(ひび割れた革の古いアームチェア、古いミシン、古いトルソー、家具や工具)。
アートオブジェや楽器、様々なところからの素材(工業、印刷、テイラーなど)は彼の歴史への情熱を表すものである。
彼のコレクションは強く彼のパーソナリティーに密接に関わっており、常に彼の正確なアイデンティティを忠実に反映している。
素材や色の彼の感覚や知覚、そして彼の精神の創造的な解釈は、習慣の現代的な表現に変換される。
彼のインスピレーションは、歴史の本能的な解釈であり、その参照となるフレームワークは、モダンなコンフォーミズムと、野生的で原始的な人間の自然体との表現的なコントラストに由来する。
人間、ジプシー、ボヘミアン、自然、エレガントで洗練された感情と知覚の並々ならないミックスが息を吹きこみ、断片的で驚くべきイメージへと導き、ファッションの再解釈は自由の表現となっていく。

チェスキ・ベリーニは極端にラディカルなエレガンスのコンセプトを持ち、それは彼自身のコレクションを通じて伝えられている。
彼のクリエイティブな考えは現代の人々に 人とは違う‘魅力’を与えるということである。
彼のコレクションは時代に関係なく、ディティールへのこだわりを持ち、オリジナル性があり、都市にいても、遠く離れた孤島にいても愉しくアイロニックでインテレクチュアルな人々へ向けられている。
熱心な研究と歴史的なアーカイブ、テーラーの持つ技術、素材選び、マニアックなまでの加工へのこだわりがリサーチの基礎となり、コレクションは余計なショックやドラマは必要とせず、強いられた演出のような誇張されたスタイルではない。
シンプルで明確に表現される現代の習慣、旅の記憶、遠く離れた国々と歴史を超え、興奮に満ちたその異なる文化のエコーである。
古くに失われてしまっていた技術や素材に特徴があり、それぞれの個別なアイテムにフォーカスされた多様な感覚を伝えるものである。
昨日、今日、そして明日。 時代を超えて変わらないアイデンティティーを持ち、ときに長い試行の歴史の中で培われた歴史的な遺産やオート・クチュールで使われるような手の凝った加工をも取り入れている。

 

The Brand designed by Nicolò Ceschi Berrini

Since adolescence he revealed a decidedly eclectic personality, characterized mainly by the alternation of long, deep introspections and moments of intense social life.
His hedonistic nature and innate sensitivity toward the reality that surrounds him led him to study art and develop an almost maniacal interest in pop art and the Bohemian life, and all the cultural and artistic movements of the ‘sixties and ‘seventies.
He was particularly attracted by the link between music and fashion, art cinema and by the extravagant and eccentric looks that so sensationally marked those years of protest.
It was the meeting and friendships cultivated with a number of prominent exponents and intellectuals of the Hippy movement that had a decisive influence on his lifestyle and artistic epicenter.
Ceschi Berrini could be defined as a latter day Bohemian: a lover of life’s pleasures and those of the night, of innovations in custom but above all art, history and literature. His approach to the Hindu philosophy, Yoga and transcendental meditation would have a definitive influence on his style of life over the years.
It was from this background that his artistic idea and his vision of fashion making finally took form.
After attending art school and a range of courses specialized in the fashion sector, he began working with a design studio in the leather and jeans sector, where over the years he learned the various techniques and methods of manufacturing, and acquired a deep knowledge of materials and the finishes and treatments applied to them.

He got to know a historic tailoring company in Florence with which he developed close working relations, and his enterprising nature led him to develop his own particular style. In 2005 he presented his first men’s collection in Paris, which won extraordinary acclaim and brought his collection to the shop windows of the world’s top 70 clients.

With the passing of the seasons he created an unprecedented image and an identity all his own style, naming it “freak & chic”.

With its crude and decadent setting, his maison became a museum of objects and instruments from the eighteen-hundreds to the present day (old armchairs in cracked ageing leather, old sewing machines, ancient tailor’s dummies, furniture and tools of the trade). The furnishings, bringing together art objects, instruments and materials from practically everywhere (industrial, printing, tailoring) expresses his great passion for history.

His collections are strongly linked with his personality and are always faithful to his precise identity.

His sensorial perception of materials and colors, and the creative interpretation of his spirit translate into an expressive for of the contemporary canons of custom.
His inspiration is an instinctive interpretation of history and the reference framework comes from the representative of the contrast between modern conformism and the wild, primordial nature of man.
This leads to the fragmentary and surprising images belonging to a man, part gypsy, Bohemian and wild, though elegant and refined, breathing life into an extraordinary and original mix of emotions and sensations. A reinterpretation of masculine fashion faithful to the expression of freedom.

Ceschi Berrini has matured an extremely radical vision of the concept of elegance, which he communicates through his collections.
His actual creative idea is that of giving a different “allure” to contemporary men.

Ceschi Berrini targets his collections at an extemporary, ageless man, original though with attention to detail, an enterprising, ironic, shameless man, with intellectual depth and completely at ease whether in a metropolis or on a remote, wild island.
A strong, sexy man, fascinating, self-assured, creative, artistic, who dresses by instinct and is capable of wearing anything with nonchalance, but who loves the freedom of dressing “low-profile”
A man of strong contrasts: solitary and melancholy, sometimes a highly social animal, idealist but conformist, strong but fragile, but always perfectly integrated into everything that surrounds him.
A man who loves freedom, both in terms of dressing and lifestyle, who uses the clothes he wears to send subtle messages to those capable of understanding his language.

The research is based on a careful study and interpretation of historic archives and sartorial details coupled with a precise choice of materials and maniacal attention to finishes and treatments.

His collections present themselves without superfluous shocks or drama, without stylistic exaggerations or forced theatrics, but simply and clearly express an acute interpretation of contemporary custom, bringing out memories of journeys, distant countries and echoes of remote cultures in an exciting voyage through history.

The collections are characterized by the alternation of items constructed with outmoded techniques and fabrics and the attention is focused on the taste of each individual item and the emotions that, in its multisensory form, it manages to communicate.

His clothes, developed to be yesterday, today and tomorrow and to maintain their identity unchanged over time, have evident and manically studied and elaborated finishes that often draw from haut couture and the patrimony of a long history of attempts.

Those who don’t perceive this subtle blend of tastes and extremely accurate detail is left amiably in incomprehension.